Relacja rodzica nr 3 - kąpiel w wywarze z kory dębu i maść z czarnuszki

 
Bobas AZS

Agnieszka - mama synka z AZS, podzieliła się ich historią choroby i doświadczeniem z AZS, z nadzieją, że komuś może pomóc.



1. POCZĄTKI CHOROBY
Atopowe zapalenie skóry u syna zaczęło się w 3 miesiącu życia, po pierwszej dawce szczepionki 6 w 1. Od razu na drugi dzień po szczepieniu pojawiły się kropki na buzi, kolejnego dnia na ramionach i pod pachą. Postawiono nam dwie diagnozy: alergia na białko mleka krowiego oraz atopowe zapalenie skóry. Trzech lekarzy (pediatra, alergolog i ginekolog) kazali odstawić od piersi i zostały przepisane nam sterydy. Zdecydowałam się jednak kontynuować karmić piersią i przejść na dietę eliminacyjną. Chwilowo mieliśmy uspokojenie objawów. Jednak po drugiej dawce szczepionki 6 w 1 znowu mieliśmy zaostrzenie.

Na początku mieliśmy przepisywane sterydy - na ręce i na buzię. Nie byłam wtedy do końca świadoma czym są sterydy. Dodatkowo sama zapewne przyczyniłam się wtedy do pogarszania kondycji skóry syna przez kąpiele w kosmetykach z fatalnym składem. 

Następnie z polecenia innego lekarza zaczęliśmy stosować maść Protopic. Jeżeli zmiany nie były duże i w porę zastosowałam maść, to udawało się nam unikać rozwoju. Jednak po przeanalizowaniu ulotki i wszystkich wypisanych skutków ubocznych, zrezygnowałam z tej maści.

Cały czas byliśmy na diecie bezmlecznej, bez słodyczy, z ograniczoną ilością pszenicy.


2. PODJĘTE DZIAŁANIA
  • Biorezonans
Najgorszy moment był zimą, kiedy syn miał 3 lata. Skóra pod kolanami była zgrubiała, krwawiąca, ze śluzem. Wtedy zdecydowałam się zrobić biorezonans. Wyszła alergia na parę składników, która pokrywa się z tym, co sama zaobserwowałam. 
  • Naturalne kosmetyki
Zaczęłam stosować kosmetyki z naturalnym składem. Mam obecnie dwie ulubione marki (Kajko i Kokosz oraz Azeta Bio).
  • Jedna kąpiel w tygodniu
Codziennie tylko przemywanie najważniejszych części ciała.
  • Nieprzegrzewanie

3. SPOSOBY, KTÓRE PRZYNOSZĄ EFEKTY
  • Kąpiel w wywarze z kory dębu
Jeśli widzę, że na skórze zaczynają pojawiać się jakiekolwiek zmiany, to zaczynam kąpać syna w wodzie z wywarem z kory dębu. Ten sposób poleciła mi pielęgniarka i u nas działa rewelacyjnie.
 
Gotuję korę dębu przez pół godziny, po czym dolewam wywar do kąpieli. W tak przygotowanej kąpieli syn siedzi pół godziny. Po kąpieli delikatnie osuszam skórę i nie nakładam balsamów.

Na drugi dzień po kąpieli wszelkie zaczerwienienia znikają. Tak jak zmiany schodzą po sterydach, tak samo u nas zmiany skórne ustępują po takiej kąpieli. Przeważnie jedna kąpiel nam wystarcza. Jeżeli zmiany nie zejdą całkowicie, to na drugi dzień powtarzam taką samą kąpiel.
  • Maść z czarnuszki
W momencie pojawienia się zmian skórnych, po kąpieli w korze dębu, stosuję na zmienione miejsca maść z czarnuszki. Używam jej również w momencie, jak syn zaczyna się drapać albo ma bardziej wysuszone miejsca na ciele. Przeważnie po 2-3 dniach wszystko się goi po maści.
  • Kąpiel solankowa
4 miesiące temu byliśmy w sanatorium ze względu na częste zapalenia krtani. Tam przez 10 dni korzystaliśmy z basenu solankowego. Po 3 dniu półgodzinnej kąpieli zauważyłam znaczną poprawę miejsca na ciele, które miał wówczas rozdrapane. Takie kąpiele, jak się okazuje, są wskazane przy skórze atopowej. Działają odkażająco i przeciwświądowo.


4. OBECNA SYTUACJA
Od roku nie mamy zaostrzeń. Sporadycznie, w momencie gdy widzę, że coś zaczyna się pojawiać lub gdy widzę suche, swędzące miejsce na skórze syna, stosuję wspomnianą kąpiel z kory dębu i maść z czarnuszki.


5. NAJCENNIEJSZE SPOSTRZEŻENIE
Najbardziej cenna dla mnie rada od jednego z lekarzy dotyczyła stosowania maści w momencie zaostrzenia. A mianowicie zamiast wdrożenia od razu sterydów, polecono mi stosowanie w pierwszej kolejności maści na drożdżaki i inne bakterie. Stosowanie takiej maści powodowało likwidowanie nadkażenia i tym samym znaczną poprawę stanu skóry.

Dziękuję Agnieszce za podzielenie się swoim doświadczeniem. Wszystkiego dobrego dla synka ❤️


>> Treści na blogu Bobas AZS udostępniane są wyłącznie w celach informacyjnych i nie stanowią porady lekarskiej, nie mają na celu zastąpienia indywidualnej porady medycznej, stawiania diagnozy ani leczenia pacjenta. <<




Komentarze

Popularne posty